Tartalomjegyzék
A képzési program
Képzés megnevezése | Magyar Vállalkozói Akadémia |
A képzés célja | Napjaink felgyorsult, digitális világában egy vállalkozást működtetni nagy kihívás és felelősség. Ebből adódóan a képzés során betekintést kapnak a hallgatók a hazai vállalkozói szféra világába. A képzés elsődleges célja, hogy a résztvevőknek átfogó ismereteket nyújtson, hogy hogyan lehet üzleti ötleteket generálni, ezen ötleteket sikeresen menedzselni, valamint a kapcsolódó célcsoportokat meghatározni. Emellett kiemelt figyelmet kap azon ismeretek átadása, amelyek egy hatékony, modern marketing- és értékesítési stratégia kidolgozásához szükségesek. A képzés a vállalkozások létrehozására, menedzselésére és az üzleti megújulásra fókuszál. A képzésben résztvevő személy a képzés végére képessé válik meggyőző marketingüzenetek létrehozására, valamint a közösségi média és más digitális marketingcsatornák magabiztos használatára. |
A képzés célcsoportja | Azok a 18. életévüket betöltött személyek, akik szeretnék a vállalkozói alapismereteiket elmélyíteni, valamint szeretnének új vállalkozást indítani vagy növelni munkaerőpiaci esélyeiket a marketing területén. Illetve ajánljuk azoknak, akik már egy ideje működtetik vállalkozásukat, de fejlődni szeretnének. |
A képzés során megszerezhető kompetenciák
- Elméleti ismeretek elsajátítása az üzleti tevékenységről, munkavégzésről.
- Megismerkedés a marketing, közösségi média elméleti hátterével és gyakorlati elemeivel.
- A képzést elvégzett résztvevők képesek vállalkozás indítására és működtetésére stratégiai gondolkodásmóddal.
- A megismert vállalatfejlesztési innovatív módszerek kreatív módon történő alkalmazása, szakmailag megalapozott döntések meghozatala, az üzleti kommunikációs és tárgyalási technikák hatékony alkalmazása.
- A képzés során kialakul és fejlődik a résztvevő vállalkozói attitűdje, digitális kompetenciája, kommunikációs precizitása, önállósága, változó környezetben való döntéshozatali képessége körültekintő és lehetőségfelismerő képessége, kreativitása, kritikai és kreatív gondolkodása.
A képzésbe való bekapcsolódás feltételei
Iskolai végzettség | A bekapcsolódás nincs iskolai végzettséghez kötve. |
Szakmai végzettség | A bekapcsolódás nincs szakmai végzettséghez kötve. |
Szakmai gyakorlat | A bekapcsolódás nincs meghatározott szakmai gyakorlathoz kötve. |
Egészségügyi alkalmasság | A bekapcsolódás nincs egészségügyi alkalmassághoz kötve. |
Pályaalkalmassági vizsgálat | A bekapcsolódás nincs pályaalkalmassághoz kötve. |
Előzetesen elvárt ismeretek | A bekapcsolódás nincs előzetesen elvárt ismeretekhez kötve. |
Egyéb feltételek | Minden résztvevővel az Fktv. végrehajtási rendelete (a 11/2020. (II. 7.) Korm. rendelet) által meghatározott tartalmú felnőttképzési szerződést kell kötni. |
A képzésben való részvétel feltételei
Részvétel követésének módja | A résztvevők által aláírt jelenléti ívek, továbbá a teljes képzés során a résztvevők hiányzásait dokumentáló haladási napló. |
Megengedett hiányzás | A képzési órák 20 %-a |
Egyéb feltételek | Támogatott képzések esetén a támogatási szerződésben/ támogatói okiratban/együttműködési megállapodásban, munkáltatói megrendelés esetén a megrendelővel kötött szolgáltatási szerződésben további feltételek szerepelhetnek. Ezen szerződésekben szereplő kisebb (pl. 10%) megengedett hiányzás esetén a szerződésben foglalt megengedett hiányzás az irányadó. |
Tervezett képzési idő
Tanórák száma | 8 óra (+ 1 óra vizsga) |
A képzés tananyagegységei és összefoglaló táblázat a képzés megvalósításáról
A tananyagegység megnevezése | Személyes jelenlétet igénylő kontaktórák száma |
Formabontó marketing I. | 45 perc |
Közösségi média I. | 90 perc |
KKV pozícionálás | 30 perc |
Sikerlelkész – Vállalkozásfejlesztés I. | 60 perc |
Business story telling | 45 perc |
Kommunikáció és pitch | 60 perc |
Vállalkozói érvelés workshop | 2 óra |
Sikertörténet esettanulmány – vendégelőadóval | 45 perc |
Összesen | 8 óra |
A zárt rendszerű elektronikus távoktatás kivételével a maximális csoportlétszám
Maximális csoportlétszám (fő) | 100 fő |
Tananyagegységek
Formabontó marketing I.
Megnevezés és oktató | Formabontó marketing I. – Huszár Viktor Dénes |
Célja | Az előadás célja, hogy a résztvevők megértsék, hogy miért mindig az ügyfél az első, miért fontos az ügyfélközpontú stratégia kialakítása, melyhez szorosan kapcsolódik a márkaépítési stratégia előzetes meghatározása. Ezek mellett a résztvevők egy vállalat példáján keresztül érthetik meg, hogy miért fontos az innovációt a marketing stratégiába beépíteni. |
Tartalma | Ügyfélközpontúság fontossága: A siker érdekében minden vállalkozásnak az ügyfélközpontú megközelítésre kell törekedni, amely az ügyfél igényeinek megértésén és a megfelelő megoldások kínálásán alapul. Erős márkaépítés: Szükség van egy erős márkaépítési stratégiára, amely magában foglalja az értékek, a küldetés és a látomás kialakítását, valamint az ügyfelek bizalmának megnyerését. Tudományos eredmények bemutatása: Ki kell emelni a tudományos eredményeket és az innovációt a marketing tevékenységekben. Ez biztosítja, hogy az ügyfelek és a befektetők érdeklődést mutassanak. |
A tananyagegységhez rendelt óraszám | 45 perc |
A tananyagegység megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek | – előadás, prezentálás – magyarázat, megbeszélés – szemléltetés és megfigyelés – kérdezés, visszacsatolás – gyakorlati példák |
A tananyagegység megvalósítása során alkalmazott munkaformák | A tananyagegység személyes jelenlétet igénylő hagyományos, de interaktív kontaktórák keretében kerül megvalósításra. |
A kontaktórától eltérő munkaforma alkalmazása esetén, ha az a képzés óraszámába beszámítható, a beszámítható óraszám | Nem releváns. A képzés során kontaktórától eltérő munkaforma nem kerül alkalmazásra. |
A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltételei | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra külön igazolás |
Közösségi média
Megnevezése | Közösségi média I.– dr. Tóth Máté |
Célja | Az előadás célja, hogy a résztvevők a közösségi média ismereteiket elmélyítsék. Ezáltal a jövőben meghatározhatják, hogy melyek a hatékony tartalmak, így képessé válnak ezek tervezésére és menedzselésére, illetve egy-egy kampány optimalizálására. Ezek mellett cél az alábbi témák körüljárása:
|
Tartalma | Alapok és stratégia:
Tartalommarketing:
Influenszer marketing:
Hirdetések és analitika:
Vállalkozói szemléletmód és networking:
Speciális témák:
|
A tananyagegységhez rendelt óraszám | 90 perc |
A tananyagegység megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek | – előadás, prezentálás – magyarázat, kérdezés, megbeszélés és visszacsatolás – szemléltetés és megfigyelés – gyakorlati példák |
A tananyagegység megvalósítása során alkalmazott munkaformák | A tananyagegység személyes jelenlétet igénylő hagyományos, de interaktív kontaktórák keretében kerül megvalósításra. |
A kontaktórától eltérő munkaforma alkalmazása esetén, ha az a képzés óraszámába beszámítható, a beszámítható óraszám | Nem releváns. A képzés során kontaktórától eltérő munkaforma nem kerül alkalmazásra. |
A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltételei | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra külön igazolás |
KKV pozícionálás
Megnevezése | KKV pozícionálás – Poteczki Imre |
Célja | A pozicionálás az egyik, ha nem a legfontosabb része a marketingnek. Ha sok a konkurensed, akkor valahogy ki kell lógni a sorból. De hogyan lehet ezt elérni? Az előadás célja, hogy a résztvevők felismerjék a differenciálódás, innováció, alkalmazkodóképesség fontosságát. Emellett kiemelésre kerül a stratégia alkotás során a helyi és közösségi fókusz fontossága, a márkaépítés szerepe. A kis- és középvállalkozások (kkv-k) döntő szerepet játszanak a globális gazdaságban, az innováció, a foglalkoztatás és a gazdasági növekedés motorjai. A kkv-k pozicionálása azokra a stratégiákra és intézkedésekre utal, amelyek célja, hogy egyedi és kedvező piaci pozíciót alakítsanak ki az adott iparágon belül. |
Tartalma | Hogyan pozícionáljuk a cégünket úgy a piacon, hogy azonnal kitűnjön a tömegből a vevők számára? A siker titka a márka pozícionálás: · A rendszerváltás lehetőségei, a korai kilencvenes évek. o Siker minden, ami hozzáadott érték o Minden pénzt termel, ami kicsit is „nyugatias” · Kényszer vállalkozók vs lehetőség vadászok o A családi kisbolt, az autó kereskedő és a csempész esete · Hogyan lettem építész technikusból női ruhakészítő o A „biznisz” modell: csinálod és működik o Egy táska méretű mobiltelefon és a ZUK kisteherautó o Varroda, mint szervezetfejlesztés 1.0 o Hogyan válltam autodidakta módon szakemberré? · Ha ruha akkor márka o Konfliktusból divat hobbi o Az első belvárosi márkabolt és a SAXOO LONDON márka név születés o A franchise ötlete · A marketing 4P-je, avagy a tudattalan tudatos márka építés o Nem nyitunk ki vasárnap és egyvárosba csak egynek o Árazzunk be mindent előre o Gyártsunk olyanokat, mint a nagy márkák o Fekete fehér fotó egy „fekete” srácról a Csepel művekben · Club Wear Company és a Náksi Brunner, Marketing stratégia o Pozicionálás o Club turnék o Hirdetés a wc csempén o Szponzoráció o Incidens egy fókusz csoportos felmérésen o Katalógus fotózások másképp · Szervezet fejlesztés 2.0 o Pofon egy munka pszichológustól o Képzés, képzés, képzés o Vállalati kultúra a hosszútávú siker titka o Rendszer · Relevancia és márka pozicionálás o Hogyan lesz releváns a márka? o A pozicionálás főbb lépései |
A tananyagegységhez rendelt óraszám | 30 perc |
A tananyagegység megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek | – előadás, prezentálás – magyarázat, kérdezés, megbeszélés és visszacsatolás – szemléltetés, megfigyelés |
A tananyagegység megvalósítása során alkalmazott munkaformák | A tananyagegység személyes jelenlétet igénylő hagyományos, de interaktív kontaktórák keretében kerül megvalósításra. |
A kontaktórától eltérő munkaforma alkalmazása esetén, ha az a képzés óraszámába beszámítható, a beszámítható óraszám | Nem releváns. A képzés során kontaktórától eltérő munkaforma nem kerül alkalmazásra. |
A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltételei | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra külön igazolás. |
Sikerlelkész - Vállalkozásfejlesztés
Megnevezése | Sikerlelkész – Vállalkozásfejlesztés I. – Tóth Mihály |
Célja | Hogyan lehet egy piaci rést felismerő ötletből versenyképes vállalkozást indítani, milyen tényezőket kell vizsgálni a sikeres induláshoz, hogyan építsük fel piacunkat, és miként gondolkodjunk mindig három lépéssel előrébb a többieknél? Az előadás célja, hogy betekintést nyújtson a vállalkozásindítás és -fejlesztés fontos elemeibe, felvértezze a hallgatókat a piaci rések felismerésével és azok kiaknázásával. Hogyan építhető fel a piaci pozíció, hogyan gondolkodhatunk három lépéssel előrébb, és milyen tényezők hozhatják meg a sikerünket? A válaszokat az Ökumenikus Egyház gyakorlati példáján keresztül mutatjuk be. Ez az előadás azoknak szól, akik már vállalkoznak, terveznek vállalkozást indítani, vagy vállalkozói attitűddel rendelkeznek. Az előadás célja, hogy a hallgatók magas szintű vállalkozásfejlesztési elméleti és módszertani ismeretanyagot, üzleti ismereteket és vezetői kompetenciákat sajátítsanak el. |
Tartalma | Tóth Mihály, az Ökumenikus Egyház vezető lelkésze segít felismerni a vállalkozásfejlesztés szerepét és fontosságát. Az előadás során felfedezhetjük, mi teheti sikeressé a vállalkozásunkat, és milyen szerepet játszik ebben a „miért”, vagyis a misszió, amiért az emberek hinni fognak bennünk. Betekintés a vállalkozásindítás és -fejlesztés fontos elemeibe, a piaci rések felismerésének és azok kiaknázásának képességének elsajátítása. Hogyan építhető fel a piaci pozíció, hogyan gondolkodhatunk három lépéssel előrébb, és milyen tényezők hozhatják meg a sikerünket? A válaszokat az Ökumenikus Egyház gyakorlati példáján keresztül mutatjuk be. |
A tananyagegységhez rendelt óraszám | 60 perc |
A tananyagegység megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek | – előadás, prezentálás – magyarázat, kérdezés, megbeszélés és visszacsatolás – szemléltetés, megfigyelés |
A tananyagegység megvalósítása során alkalmazott munkaformák | A tananyagegység személyes jelenlétet igénylő hagyományos, de interaktív kontaktórák keretében kerül megvalósításra. |
A kontaktórától eltérő munkaforma alkalmazása esetén, ha az a képzés óraszámába beszámítható, a beszámítható óraszám | Nem releváns. A képzés során kontaktórától eltérő munkaforma nem kerül alkalmazásra. |
A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltételei | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra külön igazolás. |
Business story telling
Leírás hamarosan!
Kommunikáció és pitch
Leírás hamarosan!
Vállalkozói érvelés workshop
Megnevezése | Vállalkozói érvelés workshop – Nemes Tamás |
Célja | A vállalkozói világunkban az érvelés olyan alapvető készség, amely megalapozhat vagy megtörhet egy vállalkozást. Vállalkozóként a meggyőző érvek bemutatásának képessége döntő fontosságú, amikor befektetőket keres, ügyfeleket győz meg, tárgyal partnerekkel, vagy akár a csapatát gyűjti össze. A hatékony érvelés magában foglalja a jól megalapozott, bizonyítékokon alapuló állítások bemutatását, amelyek meggyőzőek és képesek cselekvésre ösztönözni. A vállalkozóknak olyan meggyőző érveket kell kidolgozniuk, amelyek világosan megfogalmazzák jövőképüket, értékajánlatukat és a vállalkozásuk potenciális előnyeit. megköveteli a vállalkozóktól, hogy előre lássák és kezeljék a lehetséges ellenérveket vagy ellenérveket. Ezzel a vállalkozók bizonyítják, hogy képesek kritikusan gondolkodni, előre látni a kihívásokat, és életképes megoldásokat kínálni. |
Tartalma | A vállalkozói érvelés kulcselemei közé tartozik a logikus érvelés, a bizonyítékokon alapuló alátámasztás, a hatékony kommunikáció és az ellenérvek kezelésének képessége. Egyértelmű értékképzés: Az erős értéktétel az egész érvelés alapjául szolgál Adatok és bizonyítékok: A befektetők, ügyfelek és partnerek nagyobb valószínűséggel támogatják vállalkozását, ha állításait releváns adatokkal tudja alátámasztani Történetmesélés: Egy jól kidolgozott narratíva empátiát kelthet és megteremtheti a közös cél érzését. A történetek a probléma-megoldás dinamikáját is szemléltethetik, így az érvelés átélhetőbbé és emlékezetesebbé válik. Az ellenvetések előrejelzése és kezelése: A sikeres vállalkozók proaktívan kezelik a közönségük esetleges aggályait vagy kételyeit. Az ellenvetések elismerésével és a jól átgondolt válaszokkal bizonyítják, hogy alaposan ismerik a piacot és az előttük álló kihívásokat. Az üzenet testre szabása: A különböző érdekeltek különböző érveket igényelnek. Az egyedi értékesítési ajánlat hangsúlyozása: Az érvelésének hangsúlyoznia kell, hogy mi különbözteti meg termékét vagy szolgáltatását a versenytársaktól. Az egyedi eladási ajánlat (USP) kiemelése segít erős benyomást kelteni, és meggyőzi az érdekelt feleket arról, hogy az Ön ajánlata megkülönböztető és értékes. Bizalom és hitelesség építése: Az integritás, a megbízhatóság és a szakértelem bizonyítása az érvelése során segít a bizalom és a hitelesség kiépítésében a közönség körében. Felhívás cselekvésre: Minden vállalkozói érvelésnek egyértelmű cselekvésre való felhívással kell zárulnia. Alkalmazkodóképesség és agilitás: A vállalkozói környezet dinamikus, és a körülmények gyorsan változhatnak. A sikeres vállalkozók alkalmazkodóképesek és agilisak érvelésükben, stratégiáikat és üzeneteiket a változó üzleti környezethez igazítják. |
A tananyagegységhez rendelt óraszám | 2 óra |
A tananyagegység megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek | – előadás, prezentálás – magyarázat, kérdezés, megbeszélés és visszacsatolás – szemléltetés és megfigyelés – gyakorlati példák |
A tananyagegység megvalósítása során alkalmazott munkaformák | A tananyagegység személyes jelenlétet igénylő hagyományos, de interaktív kontaktórák keretében kerül megvalósításra. |
A kontaktórától eltérő munkaforma alkalmazása esetén, ha az a képzés óraszámába beszámítható, a beszámítható óraszám | Nem releváns. A képzés során kontaktórától eltérő munkaforma nem kerül alkalmazásra. |
A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltételei | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra külön igazolás. |
Sikertörténet esettanulmány
Megnevezése | Sikertörténet esettanulmány – Bojár Gábor |
Célja | Az esettanulmány célja, hogy a Graphisoft példáján bemutatásra kerüljön egy cég sikeres fejlődése a magalakulásától napjainkig. Ezáltal a résztvevők megismerkednek a sorsfordító döntések és események mellett a jövőbeli lehetőségekkel és tervekkel. |
Tartalma | A cég története és fejlődése: A Graphisoft vállalat története Az ArchiCAD szoftver kialakítása és piaci bevezetése:
Nemzetközi piacra lépés:
Ügyfélkapcsolatok és ügyfél-elégedettség:
A cég további fejlődése és tervei:
|
A tananyagegységhez rendelt óraszám | 45 perc |
A tananyagegység megvalósítása során alkalmazott képzési módszerek | – előadás, prezentáció – magyarázat, kérdezés, megbeszélés és visszacsatolás – szemléltetés |
A tananyagegység megvalósítása során alkalmazott munkaformák | A tananyagegység személyes jelenlétet igénylő hagyományos, de interaktív kontaktórák keretében kerül megvalósításra. |
A kontaktórától eltérő munkaforma alkalmazása esetén, ha az a képzés óraszámába beszámítható, a beszámítható óraszám | Nem releváns. A képzés során kontaktórától eltérő munkaforma nem kerül alkalmazásra. |
A tananyagegység elvégzéséről szóló igazolás kiadásának feltételei | A tananyagegység elvégzéséről nem kerül kiállításra külön igazolás |